Hangry!

Efter att jag hade skrivit mitt senaste inlägg; ”springa lite fritt” tog jag mig ut och gjorde precis det, sprang lite fritt! =) 
 
 
 Vi var tre stycken som lufsade iväg i vårskogen denna sköna Söndag. Fågelkvitter och snudd på sommarvärme i luften bidrog till en mycket trivsam känsla! 
 
 
 
Allt var frid och fröjd de första 20 minuterna! 
 
Sen fick jag soppatorsk. Slut på energi. 
 
Den här behagliga och lustfyllda känslan som jag så fint och lite halvpräktigt deklarerat att jag eftersträvar då jag springer infann sig liksom inte mer, det blev bara en kamp.
 
Tunga andetag och tunga ben. Och sur blev jag.
 Riktigt sädär barnsligt ”hangry”. 
 
Men jag tjurade på i mitt sura tillstånd...
(På tal om det här med att lyssna på kroppen och dagsformen o.s.v. (!) 
 
Vad lär vi oss av det här då?! 
 
ATT ÄTA ORDENTLIGT!
 
 
(Tacos är för övrigt en av mina absoluta favoriträtter och har så varit i alla tider! =) 
 
 Det finns egentligen ingen mening med att hålla på och träna om man inte har fått i sig ordentligt med mat. 
 
Jag hade bara någon halvtaskig variant av frukost i kroppen, lunchen hade jag tänkt ta vid tillfälle, men det blev som inte av utan det blev bara en stackars banan innan löpningen.
 
Vad är det att ta av liksom?! Vad är det att jobba på?! 
 
Nej. Bättring! 
 
Nu inser jag att det här faktiskt kan uppfattas som att jag skyller ifrån mig. Att löpningen gick dåligt p.g.a för lite mat. Det kan ju se lite lätt patetiskt ut. 
Dålig löpkondis är ju såklart också en bidragande faktor. Det sticker jag inte under stolen med! 
 
Men jag ville bara lyfta det här med maten. Att man inte ska vara rädd för att äta ordentligt!
Man behöver äta för att orka! 
 
Både innan och efter, rätt ut i bena ska det bara! Då orkar man med allt annat i vardagen också! 
 
Det var bara det! :) 
 
 
En till gammal bild. Från ett tillfälle då jag såg hyfsat pigg och rask ut.
 
Inte hangry och sur som en gammal disktrasa. 
Energi - Löpning - Mat - Vår - utomhus